We provide urban service machines for various needs. Whether you need street sweepers, garbage trucks, or any other equipment, we have the right solution for you. If you want to learn more about our products and services, or if you have any questions or feedback, please feel free to contact us.

Get In Touch

Call Now
+98 3135720271
3135720271
Quick Email
parmissanat@gmail.com

تکنولوژی جدید برای کامیون حمل زباله

امروزه ماشین های خودران جایگاه ویژه ای در صنعت خودروسازی پیدا کرده است و تمامی خودرو سازان بزرگ جهان در تلاش هستند تا یک محصول خودران در سطح 4 یا 5 وارد بازارکنند .ولی همچنان تکنولوژی های خودران به بلوغ کامل خود نرسیده اند تا محصولی مستقل بدون نیاز به دخالت راننده راهی خیابان کنند که این موضوع مستلزم تکامل سیستم های خودران در گذر زمان است.حال در کنار خودران سازی ماشین های کوچک و استاندارد برای استفاده های شخصی،توجه ویژهای هم بر روی ماشین آلات سنگین وزن شده است تا با تجهیز آنان به سیستم های خودران بازدهی آنان را بالا ببرند.
در میان شرکت های بزرگ تولید کننده ماشین آلات سنگین،کمپانی دایملر و مرسدس بنز را می توان پیشتاز این صنعت معرفی کرد و اولین شرکتی بود که در سال 2014 میلادی اقدام به طراحی و ساخت یک کامیون خودران در قالب یک طرح کانسپت کرد.اما حالا کمپانی ولوو دست بکار شده و با همکاری شرکت سوئدی فعال در مدیریت زباله ها یک طرح واقعی تر از کامیون های خودران ارائه کرده است که وظیفه جمع آوری زباله های شهری به آن محول شده و فعلا مراحل اولیه خود را در خیابان های شهر با جمع آوری زباله ها پشت سر می گذارد.
عملکرد این کامیون به این صورت است که برای اولین بار که وارد یک منطقه جدید می شود با استفاده از دوربین و رادارهای نصب شده بر روی آن،محیط اطراف و سطل های زباله کنار خیابان و همچنین فاصله آنان نسبت به یکدیگر را اسکن و در حافظه خود ثبت می کند.
مسیر مشخصی برای این کامیون برنامه ریزی شده و خودرو خودش می تواند در این مسیر حرکت کرده و از یک سطل زباله به سطل زباله دیگر برود و با حرکت معکوس به جمع آوری زباله ها با همکاری راننده مشغول شود.
تعویض دنده ها و بالا و پایین شدن اهرم و دریچه ها و همچنین هدایت فرمان،تنظیم سرعت و سایر موارد همگی بصورت خودکار توسط این کامیون انجام می شود و لذا مسئول و یا راننده کمکی این ماشین نیاز نیست که دائم از خودرو پیاده شود و فرآیند جمع آوری زباله را دستی انجام دهد طبق گفته ولوو آسیب های ناشی از کار هم کاهش می یابد بالاخص ناراحتی کمر و زانو که از مشکلات رایج بین کارمندان واحد جمع آوری زباله است.
این کامیون ها دارای سنسورهای تشخیص موانع بوده و چنانچه در جلو یا عقب خودرو مانعی منجمله انسان قرار داشته باشد سریعا متوقف می شود.تکنولوژی این خودرو از کامیون های مخصوص معادن ولوو می آید که در نواحی شمال سوئد در حال فعالیت است.
توسعه این پروژه قطعا مزایای بسیار زیادی به همراه خواهد داشت که برخی از آنان شامل یک دید بهتر بر روی نقاط کور،عدم تصادف با موانع کنار جاده و یا حتی به صفر رساندن احتمال زیر گرفتن کارکنان به خاطر وجود نقاط کور،استفاده صحیح از قدرت پیشرانه و بهینه سازی مصرف سوخت خواهد بود.
این طرح فعلا بصورت آزمایشی و پایلوت در حال اجرا است و تا پایان 2017 ادامه می یابد