We provide urban service machines for various needs. Whether you need street sweepers, garbage trucks, or any other equipment, we have the right solution for you. If you want to learn more about our products and services, or if you have any questions or feedback, please feel free to contact us.

Get In Touch

Call Now
+98 3135720271
3135720271
Quick Email
parmissanat@gmail.com

ماشین یا دستگاه بازو غلطان


ماشین یا دستگاه بازوغلطان، یکی از انواع ماشین آلات خدمات شهری است که با داشتن مخزن قابل جابجایی، در صنعت حمل و نقل استفاده میشود.
این دستگاه دارای یک مخزن قابل جابجایی است که با استفاده از بازوهای هیدرولیکی قادر است آنرا بر روی کف زمین قرار داده و پس از بارگیری آنرا دوباره بر روی شاسی قرار دهد.
بازوغلطان، روی کامیون های سنگین نصب میشوند تا این امکان را بوجود آورد تا کامیون بتواند مخزن خود را تغییر دهند یا جابجا کنند. ماشین یا دستگاه بازوغلطان در حمل و نقل و جابجایی اجسام شیب دار و مخازن ویژه حمل مواد دور ریز، مواد بازیافت، ماشین آلات قراضه و در خدمات تخریب کاری ساختمان کاربرد دارد.
سیستم بازوغلطان چند جک هیدرولیک را برای گرفتن و بلند کردن و جابجا کردن مخزن بر روی شاسی کامیون، به کار میگیرد. در این نوع ماشین، چندین گزینه و نکته را باید رعایت کرد تا از امن بودن جای مخزن روی کامیون در موقع حمل و نقل اطمینان حاصل کرد.
ظرفیت بارگیری و تخلیه دستگاه بازوغلطان از 3500 تا 30000 کیلوگرم متغیر است. معمولا بازوی بلند کننده قادر است کل ظرفیت بار را از کف زمین بلند کرده و یا آنرا بر روی زمین بگذارد.
نسبت طول مخزن به طول شاسی یک فاکتور اساسی در ظرفیت بارگیری به حساب می آید. این نسبت، زاویه بارگیری را مشخص میکند، و همه بازوغلطان ها، یک رنج اختلاف طول بین مخزن و شاسی را مشخص میکنند. که معمولا بین 914 تا 1524 میلیمتر متغیر است. مخازن با طول کمتر از میزان پیشنهاد شده، باعث زاویه تند بارگیری و در نتیجه نرخ بارگیری پائین تر نسبت به مخازن بلند تر، میشوند.
ارتفاع شاسی نیز مهم است، شاسی با ارتفاع پائین تر، زاویه بارگیری کمتری خواهد داشت. ترکیبی از ارتفاع پائین تر و طول بلندتر بهترین حالت را بوجود می آورد.
و در آخر، ارتفاع قلاب هم موثر است. به طوریکه ارتفاع بیشتر قلاب، موجب بلند کردن و تخلیه با ظرفیت بیشتر میشود.

انعطاف پذیری ارائه شده توسط سیستم بازوغلطان، مزایای زیر را به دنبال دارد :

 

  • تعداد ناوگان حمل و نقل را کاهش میدهد و بنابراین در کاهش هزینه موثر است.
  • بارگیری از سطح زمین را میسر میکند.
  • جایگیری دقیق مخزن بر روی زمین.
  • قابلیت ورود و خروج از فضاهای تنگ و باریک.
  • تعویض سریع مخزن.
  • توانایی قرار دادن مخزن تا 30 درجه از مرکز در هنگام برداشتن.
  • بدون استفاده از کابل کار میکند.
  • سیستم کاملا از داخل کابین کنترل میشود.
  • امکان حمل چندین مخزن با یک تریلر.

 

در طراحی ماشین یا دستگاه بازوغلطان نکات دقیق علمی باید در نظر گرفته شود. و این میسر نیست مگر با در اختیار داشتن مهندسان مجرب و مدیریت قوی که شرکت بهار صنعت پارمیس سالهاست از آنها بهره برده و توانسته است در صنعت تولید ماشین آلات خدمات شهری و به ویژه ماشین یا دستگاه بازو غلطان کمک شایانی به صنعت حمل و نقل کشور بنماید.